Firma MORE, głęboko zakorzeniona w niszowych branżach, przez długi czas polegała na networkingu w pozyskiwaniu klientów. Choć ta metoda początkowo przynosiła efekty, ostatecznie osiągnęła swoje granice, ograniczając potencjał wzrostu firmy. Przez to zarząd został zmuszony stawić czoła kilku kluczowym wyzwaniom do których należy zaliczyć:
1.Brak obecności w kanałach online
•Firma nie miała stworzonej strony internetowej, co uniemożliwiało jej podejmowanie jakichkolwiek działań w obszarze content marketingu oraz lead generation
•Poza brakiem strony internetowej firma była całkowicie nieobecna w mediach społecznościowych, co skutkowało tym, że marka była zupełnie niewidoczna dla potencjalnych klientów
2.Niespójne działania marketingowe i sprzedażowe
Działania marketingowe i sprzedażowe MORE były bardzo ograniczone i pozbawione strategicznego podejścia, co uniemożliwiało podejmowanie decyzji oraz monitorowanie efektów. Brakowało ustrukturyzowanych procesów, które ułatwiłoby zarządzanie działaniami z obszaru marketingu i sprzedaży.
Dostrzegając potrzebę kompleksowej strategii, zaproponowaliśmy rozwiązanie, które miało na celu wykorzystanie mocnych stron klienta i przygotowanie firmy na długoterminowy sukces. Naszą współpracę rozpoczęliśmy od przeprowadzenia warsztatu, podczas którego zdefiniowaliśmy buyer persony, nisze w których MORE się specjalizuje, wyznaczyliśmy cele krótko- i długoterminowe oraz nadaliśmy priorytety zadaniom. Podjęliśmy decyzję, że skupiamy się na następujących obszarach:
1.Zwiększenie świadomości marki
Tutaj skupiliśmy się przede wszystkim na przygotowaniu brandu (w tym identyfikacji wizualnej), stworzeniu i wdrożeniu strony internetowej oraz zwiększenia obecności na platformie LinkedIn.
2.Opracowanie strategii treści
W oparciu o stworzoną propozycję wartości oraz zdefiniowane buyer persony, stworzyliśmy dostosowaną strategię treści, która odpowiadała celom strategicznym firmy. Pomocne okazało się planowanie działań w oparciu o media plan – dzięki temu podejście z chaotycznego i przypadkowego stało się spójne i strategiczne.
3.Wdrożenie narzędzi
By móc skutecznie realizować strategię niezbędne było wdrożenie odpowiednich narzędzi. Podczas współpracy wdrożone zostały m.in. narzędzia do e-mail marketingu oraz narzędzia analityczne (tj. Google Analytics 4 oraz HotJar), a także system CRM (w tym przypadku PipeDrive), które miały pomóc w zarządzaniu szansami sprzedażowymi i leadami, w monitorowaniu efektywności działań marketingowych, a co za tym idzie – w podejmowaniu decyzji opartych na danych.
4.Wdrożenie procesów wewnętrznych
W trakcie współpracy regularnie zwiększaliśmy również liczbę wewnętrznych procesów i procedur, które miały zarówno ułatwić zarządzanie zadaniami w określonych obszarach (tj. proces sprzedażowy czy proces publikacji treści na LinkedIn), ale także wdrażanie nowych osób, które dołączyły do zespołu MORE.
Dzięki wprowadzonej strategii, MORE zyskało zupełnie nową perspektywę na pozyskiwanie klientów i rozwój sprzedaży. Wdrożenie narzędzi analitycznych i CRM pozwoliło na lepsze monitorowanie działań marketingowych i sprzedażowych, co przełożyło się na trafniejsze decyzje biznesowe. Procesy wewnętrzne, które wprowadziliśmy, uporządkowały działania zespołu, umożliwiając efektywniejsze zarządzanie leadami i szansami sprzedażowymi. Natomiast obecność online, zbudowana od podstaw, otworzyła firmie dostęp do nowych kanałów dotarcia do klientów, a strona internetowa i strategia treści zwiększyły widoczność marki.
Już po kilku miesiącach od wdrożenia strategii zauważyliśmy znaczący wzrost zainteresowania ofertą firmy. Firma MORE nie tylko zwiększyła swój zasięg, ale również zbudowała fundamenty pod długoterminowy, stabilny wzrost w przyszłości.