Home / Case studies / Usprawniony marketing B2B
Usprawniony marketing B2B
Usprawniony marketing B2B
Wyzwanie

Gdy firma Score Digital – uznany gracz w branży oprogramowaniazwróciła się do nas, zmagała się ze stagnacją w działaniach marketingowych B2B. Pomimo imponującego portfolio projektów, miała trudności z identyfikacją i wyborem odpowiednich kanałów, generowaniem wartościowych leadów oraz wykorzystaniem danych do optymalizacji kampanii marketingowych. 

•Niejasna strategia marketingowa: Brak przejrzystej strategii skutkował nieefektywnym wydatkowaniem budżetu i utraconymi szansami. 

•Fragmentacja danych: Kluczowe dane marketingowe były rozproszone na różnych platformach, co utrudniało ich analizę i wyciąganie wniosków. 

•Nieskuteczne pozyskiwanie leadów: Istniejące kampanie miały niską konwersję i nie trafiały do odpowiedniej grupy odbiorców B2B. 

•Wąskie gardła w tworzeniu treści: Wykorzystywane narzędzia i procesy były przestarzałe, co prowadziło do opóźnień i obniżonej jakości treści. 

Rozwiązanie

Aby rozwiązać powyższe problemy, przyjęliśmy wieloaspektowe podejście: 

•Przebudowa strategii marketingowej: Przeprowadziliśmy dogłębną analizę grupy docelowej, konkurencji i unikalnej propozycji wartości, co pozwoliło na stworzenie zoptymalizowanej strategii skupionej na najbardziej dochodowych kanałach. 

•Rekomendacja narzędzi i usług: Z uwagi na konieczność pracy z danymi, wdrożyliśmy narzędzia integrujące rozproszone źródła informacji, umożliwiając skuteczny monitoring i analizę danych m.in. w zakresie zachowań użytkowników na stronie i monitoringu słów kluczowych. 

•Koncepcja kampanii: Stworzyliśmy angażujące kampanie marketingowe dostosowane do grupy docelowej B2B, co pozwoliło na pozyskanie lepszej jakości leadów. 

•Optymalizacja procesu tworzenia treści: Dzięki wdrożeniu nowoczesnych narzędzi i uproszczeniu procesu akceptacji treści, zredukowaliśmy opóźnienia i znacząco poprawiliśmy jakość materiałów. 

 

Rezultat

Wyniki przedstawiały się następująco:

•Podejmowanie decyzji opartych na danych: Dzięki nowym narzędziom Score Digital mogło skutecznie wykorzystywać dane do podejmowania decyzji strategicznych – od tworzenia treści po zwiększenie konwersji ruchu na stronie. 

•Lepsze pozyskiwanie leadów: Po wdrożeniu nowych kampanii firma odnotowała wzrost generowanych leadów o 21%, przy jednoczesnej poprawie ich jakości. 

•Usprawniony proces tworzenia treści: Czas potrzebny na stworzenie i akceptację treści skrócił się o ponad 54%, a zaangażowanie użytkowników w publikowane treści znacząco wzrosło. 

•Wzrost ROI: Optymalizacja strategii i kampanii przyniosła wzrost zwrotu z inwestycji o 18%, co wyraźnie wpłynęło na wyniki finansowe firmy. 

 

Korzyści ze współpracy obejmowały więc:

•Eksperckie wsparcie: Dzięki naszemu doświadczeniu w marketingu B2B, poprowadziliśmy firmę przez proces transformacji, przekuwając wyzwania w realne szanse rozwoju. 

•Indywidualne podejście: Nasze rekomendacje były szyte na miarę – dopasowane do specyfiki branży tworzenia oprogramowania. 

•Długofalowy efekt: Oprócz natychmiastowych rezultatów, wdrożone strategie i narzędzia stworzyły solidne fundamenty pod dalszy wzrost i sukces w działaniach B2B. 

Prawdziwie zwiększona sprzedaż
Olaf i Karolina pomogli nam opracować i wdrożyć strategie, które okazały się niezwykle skuteczne w zwiększaniu naszej sprzedaży. Wyróżniają się nie tylko doskonałym podejściem do pracy, ale także prawdziwą pasją do tego, co robią.
Daniel Hekman CEO
Nie czekaj, zacznij teraz
Skontaktuj się z nami! contact@theperformance.digital lub pod numerem telefonu +48 601 868 221
Kobieta w okularach i marynarce patrzy z uśmiechem na ekran trzymanego smartfona.